پروژهای علمی جابربن حیان باید بیان ساده و در حد دانش آموزان ابتدایی باشد

معاون آموزش ابتدايي وزيرآموزش وپرورش:

معاون آموزش ابتدايي وزيرآموزش وپرورش گفت: پروژهای علمی جابربن حیان باید بیان ساده از واقعیت های علمی و در حد دانش آموزان ابتدایی باشد. به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از شهرستان های استان تهران، رضوان حکیم زاده در نشست تخصصی معاونت ابتدایی شهرستان های استان تهران گفت: پروژهای علمی جابربن حیان با پرهیز از کلیشه‌ها، باید بیان ساده از واقعیت های علمی و در حد دانش آموزان ابتدایی باشد . وی با اشاره به  فعالیت‌های دبیرخانه پژوهش‌های دانش‌آموزی در همسویی با برنامه درسی ملی و مطالعات تطبیقی کامل؛ تاکید کرد: با توجه خصوصیات دوره ابتدایی و عینی بودن فعالیت‌های دوره ابتدایی در روش تدریس پروژه محور باید از فعالیت‌های دست ورزی و فعال استفاده شود .  حکیم زاده ادامه داد: در همه نظام های پیشرو، در کنار روش تدریس های نوین، روزهای خاص علمی و جشنواره هایی همچون جابربن حیان برای تقویت روحیه پژوهش و فرهنگ سازی لذت علمی لازم است .  معاون آموزش ابتدايي وزيرآموزش وپرورش با تاکید بر اینکه،سطح انتظار از جشنواره ابتدایی باید معقول و با پرهیز از کلیشه ها باشد، تصریح کرد: دانش آموزان در این فضا باید روش کار علمی را یاد بگیرند و به دور از رقابت  درگیر کار علمی شوند . این مقام مسئول اظهاركرد: در کنفرانس‌های علمی دانش آموزان نیز باید فضای آزادانه و مدت زمان کوتاه مورد توجه قرار گیردتا اعتماد به نفس در کودکان بالا رود . حکیم زاده حضور خانواده ها به میزان تعریف شده دراین فعالیت ها را نعمت بزرگی دانست که باید هدایت شود و افزود: باید با ایجاد محیط های یادگیری همچون فیلمهای آموزشی و اردو های علمی ، پرسشگری و کنجکاوی را در دانش آموزان تقویت کنیم. معاون آموزش ابتدايي وزيرآموزش وپرورش با تاکید بر اینکه  اگر مهارت معلم و ارزشیابی ها ارتقا یابد ،یادگیری نیز عمیق تر می گردد، خاطرنشان کرد: با  برگزاری این جشنواره در سطح بین المللی می توان به آن رسمیت بیشتری بخشید .

سند تحول بنیادین